Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
News 
Author Message
Beheerder

Post Re: News
Florece sank after collision - all saved
The tank m/v "Afrodite" was in collision with the "Florece" which was enroute Plymouth-Ghazaouet with a cargo of clay on Dec 9, 2011, at 3.30 a.m., 250 miles southwest of Land's End in the Bay of Biscay. Following the collision, the crew of the cargo ship took to their two liferafts, whilst their ship sank...

Read more: http://www.vesseltracker.com/nl/Ships/F ... 06353.html

09 Dec 2011, 14:58
Profile WWW
Beheerder

Lady Anneke launched at Groningen Shipyards, 16-12-2011. © Marten Tigchelaar

16 Dec 2011, 20:55
Profile WWW
Beheerder

Jaap de Waard wrote:
Op de navolgende links kwam ik er achter dat er nieuwe kruiplijners gebouwd gaan worden.
http://www.saltwater.nl/projects/138-va ... aster.html en
http://www.shipbuilding.nu/references.html

Is er al iemand die iets meer weet over de volgende schepen? Wat ik inmiddels al wel weet is dat de schepen officieel voor de Waterman Shipping Group worden. Dit is een rederij die is gevestigd op het navolgende adres: Veersedijk in H.I.Ambacht en dit is ook het adres van Van der Plas shipbuilding. Ben ook al ergens tegen gekomen dat ze van dezelfde werf als de Eems schepen van Kornet gaan komen.

Hoi Jaap,

Ben je al iets meer te weten gekomen over deze schepen? Qua namen moet ik aan Amasus denken?

04 Jan 2012, 16:35
Profile WWW

Mark,

Heb er nog weinig van vernomen, heb er ook nog niet echt achterheen gezeten. Weet alleen dat de Waterman Bay en Waterman Coast die ook voor dezelfde rederij gebouwd worden, 2 zusterschepen van de Schokland en Ideaal zijn en bij Amasus in bevrachting gaan. Deze waren ook oorspronkelijk door Amasus en/of kapitein/eigenaars al in Vietnam besteld. Heb wel het vermoeden dat de Waterman Dollard en Waterman Eems ook bij Amasus terecht zullen komen gezien de relatie tussen Van der Plas en Amasus. Wat overigens wel leuk voor mij is dat het Bureau dat het ontwerp gemaakt heeft, Saltwater Engineering, opgericht is door Sander Broekmeulen. Deze Sander is nog een aantal jaren collega van mij geweest bij Oceanco. Maar omdat ik op de tekenkamer zat en Sander op de ontwerpafdeling was er dus niet zoveel contact. Nadat ik als gevolg van een reorganisatie bij Oceanco ben vertrokken zijn we elkaar daarna uit het oog verloren.

Groet en tot horens,

Jaap de Waard

04 Jan 2012, 19:26
Profile

Mark,

overigens ook nog even leuk om te vermelden is dat ik samen met mijn collegae de bouwtekeningen heb gemaakt voor de Lady Anna en Lady Anneke.

Nogmaals een groet,

Jaap de Waard

04 Jan 2012, 19:39
Profile

Hallo,

Voor alle kruiplijn liefhebbers: kijk eens op de vernieuwde site van Conoship, hier staan onder Designs / general cargo vessel twee nieuwe ontwerpen, nl. een 1800 en een 2800 tonner. Benieuwd of dit ook echte opdrachten gaan worden. Gezien de leeftijdsopbouw van de kruiplijn vloot zou dit geen overbodige luxe zijn.

groet,

Jaap de Waard

15 Jan 2012, 22:05
Profile

Jaap de Waard wrote:
Hallo,

GWB, zou je de vraag hier boven wat willen verduidelijken want ik kan er niet uit opmaken waar deze vraag voor bedoeld is. Verder Groet,
Jaap

Ik begrijp dat Amasus een joint venture heeft met die rederij?? dat was de vraag, groet Gerrit

24 Mar 2012, 20:46
Profile

Gerrit,

Amasus heeft inderdaad connecties met VW NYKI in de vorm van de Amny Eems en de Amny Dollart.

groet,

Jaap

23 Apr 2012, 20:47
Profile
Beheerder

Umfirmierung: RMS steht jetzt für Rhenus Maritime Services GmbH
Duisburg. Mit Wirkung vom 22. Juni wurde aus der Rhein-, Maas- und See-Schiffahrtskontor GmbH die Rhenus Maritime Services GmbH.

http://www.verkehrsrundschau.de/umfirmi ... ticle.html

16 Aug 2012, 20:02
Profile WWW

http://www.wincanton-kehl.de/media/aktu ... %20RMS.pdf

19 Aug 2012, 17:03
Profile

Sad message on Facebook:
Good evening,
My friend Ron did ask me to repost and translate his notification regarding the passing of Chris Cheetham....
It has just come to my attention that Mr Chris Cheetham of Teignmouth Devon died on Friday morning 11th January 2013.
Chris had been ill for some time now.
For those that remember him and his Books. The days when he worked in Agencies in Teignmouth and Exmouth, lloyds in London and Fairplay Offices.
RIP old Friend.
Unquote
I`m sorry to hear of Chris passing, condolences to his family and friends.
Kind regards
Dierk

Guten Abend,
mein Freund Ron hat mich gebeten Seine Mitteilung ins Deutsche zu übersetzen, da Chris auch sehr viele Freunde und Bekannte im deutschsprachigen Raum hatte....
Ich habe gerade erfahren das Mr Chris Cheetham aus Teignmouth in Devon am Freitagmorgen, den 11. Januar 2013 nach langer Krankheit verstorben ist.
Viele werden sich an Ihn und seinen Verööffentlichungen erinnern, oder an die Zeiten wo er in Agenturen in Teignmouth und Exmouth, sowie bei Lloyds in London und bei Fairplay tätig war.
Ruhe in Frieden alter Freund
Unquote
Mein Mitgefühl gilt seiner Familie und Freunden

17 Jan 2013, 02:26
Profile

Gerrit,

Ik vind het heel erg triest dat Chris overleden is, maar toch ben ik blij dat je dit bericht geplaatst hebt. Ik heb al vanaf 1989 veel contact gehad met hem over onze passie voor coasters en dan met name de kruiplijn coasters. We hebben elkaar ook verschillende keren ontmoet en ik kijk hier met heel veel genoegen op terug. Ik maakte me al geruime tijd zorgen omtrent zijn gezondheid omdat ik wist wat er allemaal speelde. Echter sinds half vorig jaar bleven al mijn reacties onbeantwoord waardoor mij een angstig gevoel bekroop wat nu dus bewaarheid is.

Groet,
Jaap

17 Jan 2013, 19:18
Profile

http://www.thisisscunthorpe.co.uk/VIDEO ... z2QquXxmRX

19 Apr 2013, 08:23
Profile

Spotted on the Nieuwe waterweg ,after a long period of beijng laid up ,the CEC Galaxy ( ex Scout Marin, ex Wilke) bound for Suriname

Something is telling me that she will not return, looking at all the equipment on deck!Guess this is the last time she is seen in Europe, Holland

01 Sep 2013, 22:40
Profile
Reply to topic   [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2