Re: With the PRIDE OF BRAILA from Rotterdam to Goole
Dinsdag 26 april
Om 8:45 de wekker gezet, want ik zou met Yoppie de kok even Goole in gaan om wat te gaan kopen bij een electrawinkel.
Ik moest ook nog even kijken voor een cd... ja als je toch in GB bent... scheelt je gewoon €10,- per cd... Lang leve lage BTW op cd's!

Dus om 9:30 de stad ingelopen, alleen was ik ook even vergeten dat het in GB een uur vroeger is... Dus we konden rustig aan doen.
Nadat we de benodigde kabels hadden gehaald richting de Tesco gelopen en even de nieuwe cd van de Foo Fighters gekocht voor 9,97 Pond, wat dus €11,18 was... bijna €7,- goedkoper... Tel uit je winst...
Dus ook meteen even cd meegenomen voor m'n maat waar ik elke zondag een radioprogramma mee maak.
Op de terugweg nog even door de stad gelopen en toen maar weer naar boord gelopen.
Om 12:00 weer warm gegeten en om 12:30 werden alle motoren weer opgestart om weer richting zee te vertrekken.
Alles is een beetje krapjes in de haven van Goole
Fingerspitzengefühl...
De oude sluis, die al héél lang niet meer gebruikt kan worden.
Om 13:15 op stroom en na wat ergernissen omdat er een peilbootje midden in de geul bleef varen terwijl Marcel al meerdere keren had opgeroepen eindelijk zonder kleerscheuren er voorbij gekomen en in Swinefleet hing de Nederlandse vlag in top bij de fanclub aldaar en werd er natuurlijk even getoeterd en gezwaaid.

De Nederlandse 3-kleur in top in Swinefleet
Inmiddels wist ik al van Marcel dat we slecht weer gingen krijgen op de Noordzee omdat we NO wind hadden, dus even een pilletje ingenomen tegen zeeziekte.
Inmiddels waren we de Ousse uit en kreeg ik de kans om weer even een stukje te sturen, dus tot Immingham aan het roer gestaan en tussendoor nog wat foto's gemaakt van passerende schepen en de Humber Bridge.
Humber Bridge
Uw auteur aan het "werk"
Om 16:30 naar beneden gegaan voor de broodmaaltijd, want er was afgesproken iets eerder te eten omdat we rond 17:00 Spurn Head voorbij zouden zijn en anders alles door de messroom zou vliegen...
Immingham
Inmiddels begonnen we te slingeren en het pilletje had effect want ik voelde me uitstekend omdanks we soms flink scheef gingen.
Nog even boven op de brug bij Marcel gekeken en wat foto's gemaakt van de momenten dat we aan het schommelen waren en daarna in de messroom nog wat tv zitten kijken.
Lekker slingeren...
Om 21:00 richting bed gegaan, maar slapen werd redelijk lastig... dus bijna de hele nacht nar het plafond liggen kijken en soms even een half uurtje geslapen om weer wakker te worden van het geslinger.